- Ongeisoleerde kontakten (0)
- Isolatiehulsen (45)
- Geisoleerde kabelschoenen (0)
- Soldeer kabelschoenen (34)
- Ring kabelschoenen (50)
- Buis kabelschoenen (41)
- Buiskabelschoenen HD (28)
- Ring kabelschoenen schroefbaar (3)
- Adereindhulsen (82)
- Snijverbinders (7)
- Butt connectors (26)
- Engelse Bullets & Snap connectors (13)
- Ontstekings Terminals (25)
- Afdichtrubbertjes (24)
- Multiconnectors 6,3mm (57)
- Mate-N-Lock Connectors (38)
- Honda Connectors 2.8 mm (69)
- Superseal Connectors (63)
- Bosch junior timer stekkers (54)
- FEP connectors (0)
- Power connectors (28)
- Diverse stekkers en Verbinders (77)
- Radio ISO connectors (22)
- Mini-Lock stekkers (28)
- Sigarenaansteker stekkers etc. (42)
- MIC stekkers (20)
Relaisvoet RELH18
Relaisvoet voor mini relais. Geleverd wordt lege relaisvoet met 5 kontakten (twee verschillende). Op de hoeken passen ook 4 kontakten voor 2,8 mm, die worden NIET meegeleverd, ze komen niet zo vaak voor en die kunt u los bijbestellen.
Afmetingen ongeveer 27 x 30 x 25 mm. De voet past in relaisframe RELFR-6, elders in de webshop te vinden. Zonder dat frame is de relaisvoet niet vast ergens op of aan te monteren.
Meegeleverd:
2 kontakten 3-7000 voor 0,5 - 1,0 mm2
3 kontakten 3-4647 voor 1,0 - 2,5 mm2
Die kontakten 3-7000 passen in aansluiting 4 en 6. De meest voorkomende relais hebben daar de aansluitingen zitten voor de bekrachtigingsspoel vandaar kontalten voor 0,5 - 1,0 mm2. Maar voor dikker draad zijn er ook (3-7010).
Kontakten die passen:
6,3 mm voor aansluiting 4 en 6: 3-7000, 3-7005 en 3-7010
6,3 mm voor aansluitingen 2, 5 en 8, daarin passen 3-4646, 3-4647, 3-4665, 3-4665/1 en 3-2050.
2,8 mm voor aansluitingen 1, 3, 7 en 9, daarin passen kontakten 3-5620, 3-5630, 19301,19305.
Over de pennummers op foto 6, ik weet niet zeker of dit een 'standaard' nummering is dus niet zeker of alle fabrikanten dezelfde volgorde gebruiken. Tekening is van het onderaanzicht van een relais of relaisvoet.
Foto 7 is het meest voorkomende relais waarvoor de meegeleverde kontakten voldoen.
Ik ken deze relaisvoeten van Audi en Porsche uit de jaren 90, ik heb er nooit een hoeven vervangen ... Het grootste voordeel is dat relais er eenvoudig uit te halen zijn, zelfs de 9-polige. Bij relaisvoeten met 'normale' schuifstekkers moet je gaan steken met een schroevendraaier.
De paarse achterkant is soort van 2e vergrendeling voor de kontakten. Bij het insteken van de kontakten moet de paarse vergrendeling 1 tandje naar achteren zitten, de kontakten kunnen er dan in en vergrendelen ook. Als alle kontakten erin zitten kun je de paarse vergrendeling verder aandrukken. Foto 5 laat relaisvoeten zien met gemonteerde draden.
Foto 8: Relaisvoet gemonteerd in frame. (RELFR-6).
En nog een opmerking. De kontakten 3-4647 etc. worden in deze relaisvoet gebruikt voor de 6,3 mm relaisaansluitingen. Maar soms ook in andere toepassingen voor 4,8 mm brede mannetjes. Hetzelfde geld voor de 2,8 mm kontakten hierboven, die komen ook ooit voor op 4,8 mm brede mannetjes. Soms is daar verwarring over.