Zoeken

Verzenden & retourneren


In bijna alle gevallen wordt de bestelling geleverd op de gekozen dag, dus meestal de volgende dag als u op een werkdag besteld. (geld alleen voor Nederland). Ik schat dat 95% van de bestellingen kompleet wordt geleverd. Is er materiaal niet op vooraad dan wordt dat nagestuurd, de rest komt meteen.  Bovenstaande geldt niet voor nog niet betaalde bestellingen.

Een factuur wordt altijd bij de zending van het materiaal gevoegd, ook als u een afwijkend factuuradres opgeeft. Maar de faktuur komt ook mee als PDF document bij de orderbevestiging.

Nederland: 

PostNL
Verzending door PostNL, naar uw eigen adres, een ander opgegeven adres of een PostNL afhaalpunt. Ik bereken 6,00 euro orderkosten (zowel voor pakketten als brievenbuspakketjes) voor verpakkingsmateriaal, kosten betaalprovider (minimaal 0,20), faktuur maken, pakket wegbrengen etc. Ik weet het, les 1 op de webshopschool is: klanten houden niet van (verzend)kosten, verwerk die daarom in de produkten en houd de kosten laag of bereken geen verzendkosten. In mijn webshop zou dit niet werken, er staan veel artikelen in met lage prijzen, grote bestellingen zouden dan veel duurder zijn. Dus op deze manier werkt het eerlijk. Elke bestelling, hoe klein dan ook kost mij toch ongeveer 10 minuten werk gezien over het hele traject van ontvangst tot aan postkantoor. U moet tekenen voor ontvangst. Op verzoek kan ik niet al te dure bestellingen versturen zonder handtekening gevraagd (kan dan ook naar de buren).
De zending wordt bijna in alle gevallen geleverd de dag nadat u het 'verzonden' bericht krijgt. 
Hebt u gekozen voor afleveren op het postkantoor (servicepunt): U krijgt bericht van PostNL zodra het daar klaarligt. Zoekt u het pakket bij track en trace, geef dan uw eigen postcode in, niet die van het afhaalpunt.
Meestal is in de webshop de mogelijkheid om te kiezen voor een (latere) afleverdag. Dit is niet altijd mogelijk. Brievenbuspakketjes worden altijd meteen verstuurd.


PostNL Rembours

U betaald aan de postbode. Kosten  zijn: 15,00 euro. Wordt in bijna alle gevallen bezorgd de dag nadat u het 'verzonden' bericht krijgt maar nooit op zaterdag. 


Afhalen 
Niet mogelijk. (kom niet langs want de deur is echt op slot).


Belgie

Ik verzend met PostNL, die heeft in Begie meerdere partners, o.a. TNT post Belgie en DPD Belgie. Alle pakketten worden verstuurd met een track & trace code. Traceerbaar via de link:
http://postnlparcels.com/en
Kosten zijn 8,75 euro, bij een bestelling boven 150 euro is het gratis.

Levertijden: bestellingen (betaald) die binnenkomen op een werkdag voor 16.00 uur gaan dezelfde dag nog met de post mee. De meeste komen de volgende dag aan blijkt uit steekproeven die ik heb gedaan met Track en Trace maar garanderen kan ik dat niet.


Rest Europa* 


PostNL International Priority 
Verzendkosten zijn 15,00 euro.  Duurt 2-3 dagen in de meeste gevallen vanaf het moment dat u het 'verzonden' bericht ontvangt. Belgie: wordt vaak de volgende dag geleverd maar kan ik niet garanderen. U ontvangt een trackingcode om uw pakket te volgen. U moet tekenen voor ontvangst. PostNL draagt het pakket in het buitenland over aan een lokale bezorger. Welke dat is is mij niet bekend. De verzendkosten zijn hoog maar de betrouwbaarheid is goed, ik ontvang nauwelijks klachten over deze dienst.

* geld in principe voor alle landen die te kiezen zijn als u uw profiel aanmaakt. 
 

Retourneren

Laat eerst even weten wat u terug wilt sturen. Bijna alle (nog in nieuwstaat verkerende) artikelen mogen retour. Electronische onderdelen zijn in ieder geval uitgesloten, bij sommige artikelen heb ik appart vermeld dat ze zijn uitgesloten van retour. Bij op maat geknipt materiaal kan ik een bedrag in mindering brengen.
Stuur de spullen zelf. De kosten moet u zelf betalen, niet als het mijn fout was. Bij briefpost gebruik dan een stevige enveloppe, een gewone papieren enveloppe met kleine onderdeeltjes komt anders veel kans gescheurd en leeg aan. 
Het retouradres:
Rick Donkers
Binnenveld 9
5462 GK Veghel

(LET OP: De artikelen moeten echt in nieuwstaat zijn, materiaal met sporen van montage, aansluitingen bekrast door aansluiten en meer van dergelijke gebruikssporen accepteer ik niet, het materiaal moet immers weer als nieuw verkocht kunnen worden. Een kapotte of ontbrekende verpakking is in de meeste gevallen geen probleem.