Zoeken

Verzenden & retourneren

 

De laatste tijd werk ik met PostNL en DHL. Wat voor de zending of het moment het beste uitkomt. (er is geen keuze bij verzenden welke bezorger komt).

De keuze voor een leverdag is niet meer mogelijk helaas. Het is veel te druk. De deadline voor PostNL is de laatste tijd 16.00 uur op een werkdag maar ook dat betekent meestal dat ik dat niet haal als voor die tijd is besteld. 1 dag extra vertraging is mogelijk, om het niet te verder op te laten lopen schakel ik als het nodig de bestelfunctie van de webshop uit om niet nog meer achterstand te krijgen.
Ik schat dat 99% van de bestellingen kompleet wordt geleverd. Is er materiaal niet op vooraad dan wordt dat nagestuurd, de rest komt meteen.  Bovenstaande geldt niet voor nog niet betaalde bestellingen.

De faktuur komt mee als PDF document bij de orderbevestiging.

Nederland: 

PostNL
Verzending door PostNL, naar uw eigen adres, een ander opgegeven adres of een PostNL afhaalpunt. Voor orders tot 70 euro berekent de webshop 6,95 euro orderkosten voor Nederland (zowel voor pakketten als brievenbuspakketjes) voor verpakkingsmateriaal, kosten betaalprovider (minimaal 0,20), faktuur maken, pakket wegbrengen etc. Brievenbuszendingen met trackingscode kosten bijna net zoveel als een groter pakket. Ik weet het, les 1 op de webshopschool is: klanten houden niet van (verzend)kosten, verwerk die daarom in de produkten en houd de kosten laag of bereken geen verzendkosten. In mijn webshop zou dit niet werken, er staan veel artikelen in met lage prijzen, grote bestellingen zouden dan veel duurder zijn. Dus op deze manier werkt het eerlijk. Elke bestelling, hoe klein dan ook kost mij toch ongeveer 10 minuten werk gezien over het hele traject van ontvangst tot aan postkantoor. U moet tekenen voor ontvangst bij wat duurdere bestellingen. Op verzoek kan ik versturen zonder handtekening gevraagd (kan dan ook naar de buren).
Vertragingen komen tegenwoordig vaak voor helaas bij de post.
Hebt u gekozen voor afleveren op het postkantoor (servicepunt): U krijgt bericht van PostNL zodra het daar klaarligt. Zoekt u het pakket bij track en trace, geef dan uw eigen postcode in, niet die van het afhaalpunt. EEN PAKKET BLIJFT 1 WEEK OP EEN AFHAALLOKATIE, DAN KOM HET RETOUR. DUS HAAL HET OP TIJD AF.

PostNL pakketautomaat: voor Nederland is die keuze te maken. Houd er rekening mee dat er maximale maten zijn. Als het niet past zal ik het laten weten. Bij wel passende grote dozen is er natuurlijk kans dat er geen grote vakken over zijn in de automaat. Dat geeft dan extra vertaging.

Afhalen
Niet mogelijk. (kom niet langs want de deur is echt op slot).
(ook niet mailen of het kan want het antwoord is altijd nee)



Belgie

Ik verzend met PostNL maar in Belgie kan het ook door een ander bedrijf bezorgd worden. Welk bedrijf dat is weet ik niet, dat veranderd regelmatig. Alle pakketten worden verstuurd met een track & trace code. Traceerbaar via de link:
http://postnlparcels.com/en
Kosten zijn 9,75 euro, bij een bestelling boven 150 euro is het gratis.

Levertijden: Ik kan helaas niet meer garanderen dat een bestelling dezelfde (werk) dag verstuurd wordt. Ik probeer niet meer dan 1 dag vertraging op te lopen.


Rest Europa* 


Naar veel landen verstuur ik niet maar afhankelijk van de ervaringen die ik heb opgedaan in het verleden verstuur ik via PostNL of DHL.

* geld in principe voor alle landen die te kiezen zijn als u uw profiel aanmaakt. 
 

Retourneren

Laat eerst even weten wat u terug wilt sturen. Bijna alle (nog in nieuwstaat verkerende) artikelen mogen retour. Electronische onderdelen zijn in ieder geval uitgesloten, bij sommige artikelen heb ik appart vermeld dat ze zijn uitgesloten van retour. Bij op maat geknipt materiaal kan ik een bedrag in mindering brengen.
Stuur de spullen zelf. De kosten moet u zelf betalen, niet als het mijn fout was. Bij briefpost gebruik dan een stevige enveloppe, een gewone papieren enveloppe met kleine onderdeeltjes komt anders veel kans gescheurd en leeg aan. Materiaal versturen als briefpost mag zover ik weet alleen binnen Nederland.
Het retouradres:
Rick Donkers
Binnenveld 9
5462 GK Veghel

(LET OP: De artikelen moeten echt in nieuwstaat zijn, materiaal met sporen van montage, aansluitingen bekrast door aansluiten en meer van dergelijke gebruikssporen accepteer ik niet, het materiaal moet immers weer als nieuw verkocht kunnen worden. Een kapotte of ontbrekende verpakking is in de meeste gevallen geen probleem.
Ik leg de grens bij 8 weken. Na die tijd neem ik niks meer retour. Een van de redenen is de 'project retouren'. Alles wat over is wordt in een zak gegooid, van meerdere bestellingen door elkaar, onder het stof en als ik dan de inhoud van zakjes ga tellen dan klopt het niet. Daar heb ik geen zin in.